Cégünk Története

Mester János egyéni vállalkozó vagyok. Vállalkozásom fő tevékenységi köre az egyedi software fejlesztés. A termékeink és a szolgáltatásaink részletes ismertetése előtt a vállalkozásom történetének fontosabb eseményeit is bemutatom.

1998-1999:

Ez az oldal a kezdetekről szól. A fejlécben lévő 1998-1999 évek a vállalkozásom első két évére utalnak, de az előzményekről - a vállalkozásom és a Polár Kereskedelmi Információs Rendszer kialakulásának a körülményeiről - is írok néhány sort. A Kossuth Lajos Tudomány Egyetemen (Debrecen) 1977-ben kezdtem el a tanulmányaimat. 1982-ben végeztem mint okleveles matematikus. A tanulmányaim során a "száraz" elméleti tantárgyak mellett programozási nyelvekkel (Fortran, PL1, Cobol, Basic, ...) is megismerkedhettem. 1979-ben az egyetem számítógépközpontja kapott egy rajzgépet és néhányan nagy lelkesedéssel kezdtünk el rajzokat készíteni, tehát a rajzgépet a programjainkkal vezérelni. Az egyre bonyolultabb rajzok készítése közben észre sem vettük, hogy igazából programozni tanulunk. Most már tudom, hogy a rajzgépnek - és az ábrázoló geometria tanszék akkori vezetőjének, dr. Szabó Józsefnek - köszönhetően lettem programozó.

1982-2000:

1982 és 2000 között elsősorban programozói munkakörökben dolgoztam, de középiskolásoknak matematikát és számítástechnikát is tanítottam. Vonalkód olvasó ceruzát emlékeim szerint 1984-ben láttam először az egyik budapesti áruházban. Örülök, hogy néhány év múlva kezembe került egy ilyen - de természetesen már modernebb kivitelű és a gyakorlatban jobban használható - eszköz, a vonalkód olvasó. A vonalkódos alkalmazásokra egyre nagyobb volt az igény. 1989-ben készítettem el az első vonalkódos készletnyilvántartó, számlázó programomat. Volt még egy fontos esemény, melynek köszönhetően vállalkozó lettem. A feleségem 1995-től - mint egyéni vállalkozó - kereskedelmi tevékenységbe kezdett. Kihívásnak éreztem egy könnyen kezelhető, felhasználóbarát készletnyilvántartó program megírását. Nem csak a programot készítettem el, hanem az árumozgások rögzítését is gyakran elvállaltam. A keletkezett adatokat próbáltuk egyre változatosabb formában lekérdezni és elemezni. A saját programomat tehát évekig teljes körűen használtam és teszteltem. A kereskedelmi folyamatokat is jobban megismertem, így a programot folyamatosan tovább fejlesztettem. Egyre inkább úgy gondoltam, hogy mások is szívesen használnának egy ilyen - gyakorlati tapasztalatokra épülő - programot.

Mellékfoglalkozású vállalkozóként 1998.01.30-án kezdtem el a szoftverfejlesztési tevékenységemet. A feleségem textil üzletét - Polár Kisüzlet - az akkor igen közkedvelt polár anyagról neveztük el. Adott volt, hogy a vállalkozásom a Polár Computer megnevezést kapja. A programomnak az 1.1-es verziószámot adtam (1. év 1. hónap). Minden hónapban - elsősorban a felhasználók igényei szerint - bővítem vagy módosítom az alkalmazást, és továbbra is az említett módon képzem a verziószámot.

A Polár Kereskedelmi Információs Rendszert egyre több vállalkozás kezdte el használni, így a program - kezelhetőségében és funkciókészletében - dinamikusabban kezdett fejlődni. Éreztem, hogy a főállású munkakör mellett nem marad elegendő idő a program fejlesztésére, tesztelésére és az ügyfelekkel történő kapcsolattartásra, így 2000-től főállású egyéni vállalkozóként folytattam a tevékenységemet.

2000-2005:

2000-től főállású vállalkozó vagyok. Egy új fejezet kezdődött a vállalkozásomban. Több időm maradt a Polár Kereskedelmi Információs Rendszer fejlesztésére, az ügyfelekre és a partnerkapcsolatok építésére. A 2000-2005 éveket elsősorban - a folyamatos fejlesztés mellett - a kapcsolatépítés és az ügyfelek körének a bővítése jellemezte. A vállalkozásom fő tevékenységi köre az egyedi szoftverfejlesztés. Az ügyfelek azonban jellemzően a komplex (hadware & software) szolgáltatást igényelték, illetve igénylik. Olyan megfelelően felkészült és motivált partnerrel szerettem volna együttműködni, aki tapasztalatokkal rendelkezik a hardware eszközök forgalmazása, telepítése, szervizelése, garanciális javítása és a hálózatok kiépítése terén, és aki az ügyfelek alábbi elvárásainak megfelel:

  • ügyfél centrikusság, megbízhatóság, gyors és precíz munkavégzés
  • a feladatokhoz illeszkedő hardware elemek ajánlása, pontos szállítás, garancia vállalás
  • helyszíni üzembe helyezés, karbantartás, hiba esetén rendelkezésre állás, gyors segítségnyújtás

Az elvárásoknak megfelelően Tátrai András - az Elektrix Rendszerház Kft ügyvezetője - személyében találtam egy olyan partnert, aki a vállalkozásával biztos hátteret nyújt a Polár Kereskedelmi Információs Rendszer telepítéséhez, aki szereti és követi a technikai újdonságokat, aki észrevételeivel és tanácsaival segíti a közös munkát, akire mindig lehet számítani. Az együttműködésünknek köszönhetően már komplex (hadware & software) szolgáltatást tudtunk az ügyfeleink számára ajánlani és nyújtani.

A fenti időszakban a software természetesen sokat fejlődött. A rendszerünkhöz különböző hardware elemeket - pénztárgépet, címkenyomtatót, vonalkódos mérleget, hídmérleget, vonalkódos adatgyűjtőt, vonalkódos árellenőrzőt - illesztettünk. A jogszabályi változásokat folyamatosan követtük, és a programrendszert a felhasználóink különböző igényeinek megfelelően fejlesztettük.

Előttünk állt azonban a legfontosabb megoldandó probléma. A Polár Kereskedelmi Információs Rendszer "DOS"-os program volt, és szorult a "hurok". Megjelentek az USB-s nyomtatók, melyeket nem tudtunk a rendszerünkből kezelni. Az alkalmazásunk a Windows XP operációs rendszer alatt a CPU-t közel 100%-ban leterhelte, a rendszer már 2 gépes hálózatban is gyakran belassult. Ki kellett fejleszteni a rendszer Windows alapú változatát, melyre a felkészülést 2006-ra ütemeztük. A mellékelt ábrán az látható, hogy egy "DOS"-os alkalmazás a processzort akár 100%-ban is terhelheti, melynek az a következménye, hogy a "DOS"-os programmal egyidejűleg más alkalmazás szinte nem futtatható. Ezentúl a processzor is túlmelegedhet.

2006-2012:

A windows alapú fejlesztés az Xbase++ 1.9-es verziójú fejlesztőkörnyezettel kezdtük el. Ez a fejlesztőkörnyezet biztosította, hogy a legfontosabb algoritmusok megtartása mellett rövid határidőn belül applikáljuk a windows-os fejlesztőkörnyezet által kínált lehetőségeket. Sikerült megoldanunk, hogy a rendszerünk független legyen a nyomtató és a monitor típusától és, hogy az alkalmazásunk az újabb Windows alapú operációs rendszereken is stabilan és megbízhatóan fusson. A Micra pénztárgépcsalád termékeire 2006-ban kezdtük el a fejlesztést. Nagyon örültünk, hogy a magyar piacon megjelent a Micra Eco Prof pénztárgép, mely nagy forgalmú üzletekben is kiválóan megállta a helyét. A pénztárgép megbízható, gyors működésével és általános célú használhatóságával tényleges hiányt pótolt. Külön örültünk annak, hogy a pénztárgép gyártója (ELZAB S.A, Lengyelország) folyamatosan figyelmet szentelt a termék bevezetésére, az ügyfelek visszajelzéseire. Ennek köszönhetően egy új pénztárgép fejlesztése kezdődött el, és 2008 novemberében már engedélyezésre is került a Micra Eco Max pénztárgép. A pénztárgéppel kezelhetők pl: időszaki és mennyiségi akciók, vonalkódos vevőkártyák és göngyölegjegy készítésére is alkalmas. A nyitott PLU üzemmód még jobban illeszkedett a felhasználók igényeihez, mert tetszőlegesen nagy cikktörzs kezelésére is alkalmas.

2013:

2013.08.29-én a Vidékfejlesztés Minisztériumban sikeresen minősítettük a Polár Trafik Rendszert, így minősített szoftvergyártók lettünk. A minősített Polár Trafik Rendszert a Nemzeti Dohányboltokban megelégedéssel használják. A szoftvert meglévő hardware eszközökre is telepíteni tudjuk. A szoftver problémamentes futtatásához csupán jól működő számítógép és stabil internet kapcsolat szükséges. Az alapos oktatásnak köszönhetően a programrendszer kezelését az ügyfeleink könnyen elsajátították.

2014:

A Polár Kereskedelmi Információs Rendszer és Polár Trafik Rendszer a MICRA JOTA M online kasszával kompatibilis. A korábbi MICRA pénztárgépek rendszerbe kötésénél szerzett tapasztalatoknak köszönhetően zökkenőmentesen történt az online kasszákra az átállás. Az online készletkezelés továbbra is a rendszerünk fontos része, tehát minden bizonylat (nyugta, számla, szállítólevél, …) lezárása után aktualizáljuk a termékek készleteit.